Пріоритетними завданнями сучасної освіти є навчання навчатися, навчання працювати, навчання співіснувати, навчання жити. Все суспільство охопили ідеї гуманістичної педагогіки – педагогіки розвитку взаємин. Шкільна бібліотека ( в особі бібліотекаря ) має допомогти передусім вчителю, вихователю визначитись в тих чи інших педагогічних напрямках, через інформування про новітні технології і використовуючи різні форми роботи : книжкові виставки, огляди новинок, дні інформації, виступи на педрадах, рекомендовані списки та інше.
Шкільна бібліотека – це фундамент освіти і самоосвіти. Шкільна бібліотека – це скарбниця інформації в школі. Вона функціонує як міст між школою і суспільством. Незважаючи на існуюче подекуди ставлення до бібліотеки – як до місця складання інформації. Головна функція бібліотеки зробити інформацію доступною. У добу інформації шкільна бібліотека має набути статусу інформаційного центру, який би забезпечував повноцінне інформаційне наповнення. Для того , щоб шкільна бібліотека успішно працювала в цьому напрямі, вона повинна бути забезпечена необхідним сучасним обладнанням, комп’ютерною технікою і програмними продуктами.